مرکز همایش های بین المللی استان اصفهان

مرکز همایش های بین المللی استان اصفهان

  • نما

نمای سالن اصلی این مجموعه از پنل های GFRC که عبارت است از یک مصالح کامپوزیت با مقاومت فشاری و خمشی بالا و همچنین تحمل بالا در برابر ضربه و کشش می‌باشد. در ساخت این بتن از ماسه سیلیکاتی، سیمان، مواد روان کننده، الیاف شیشه با نسبت های مناسب مطابق با طرح اختلاط استفاده می‌گردد که در برابر آتش سوزی مقاوم است.

  • پوشش سقف

پوشش نهایی سقف سالن اصلی کلزیپ می‌باشد که ترکیبی کامپوزیتی از آلومینیوم است. این سقف پایدار، مقاوم در برابر خوردگی و بدون نیاز به نگهداری می‌باشد. پوسته نهایی این نوع پوشش ها به وسیله دستگاه خاص دوخته شده و در طول و عرض گسترده و بدون درز بندی یا بتونه کاری، سالیان متمادی در مقابل رطوبت دوام دارد. در نمای نهایی پوشش، هیچ گونه پیچ یا پرچ استفاده نمی‌شود.

  • شیشه

پوشش خارجی قسمت هایی از دفاتر شمالی و جنوبی، سالن اصلی و سازه کنکورس از شیشه می‌باشد. شیشه استفاده شده در این بخش ها با ساختارهای مشخص در 2 نوع اتصال نمای اسپایدر و اتصال نمای کرتین وال (لامل) صورت می‌پذیرد.

با توجه به اهمیت شهر اصفهان و وجود دوره های تاریخی شاخص و بناهای عظیم و شاهکارهای معماری در دوره های مختلف، زمان آن فرا رسیده بود تا یک حرکت عظیم معماری با احداث یک ابرسازه با ویژگی های منحصر به فرد، همساز با بافت و فرهنگ تاریخی شهر توأم با مدرنیته و نیازهای کنونی جامعه به وقوع بپیوندد. از این رو با توجه به لزوم احداث یک مرکز همایش بین المللی در شهر و با در نظر گرفتن ویژگی های این مراکز در دنیا به همراه کلیه فضاهای تکمیلی مانند سالن های پشتیبانی، دفاتر اداری، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه، هتل و مرکز تجاری این مهم با عنایت به مصوبه دولت محترم در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت و پس از ارائه چند گزینه معماری به لحاظ فرم، عملکرد، شرایط فرهنگی و تکنولوژی اجرا و عدم وابستگی به خارج، گزینه ذیل مورد تصویب قرار گرفت.

زمین اختصاص داده شده به پروژه در جنوب شرق اصفهان و در امتداد اتوبان شهید کشوری و رینگ چهارم ترافیکی شهر قرار دارد و مساحت آن 65 هکتار می‌باشد. زمین از توپوگرافی طبیعی زیبایی با اختلاف ارتفاعی نسبی شمال به جنوب حدود 16 متر برخوردار می‌باشد.

ویژگی های سازه

  • سازه فلزی

سازه های سالن اصلی، دفاتر اداری شمالی و جنوبی، هال، سینما، بال روم، کانوپی، کنکورس و اسکلت فلزی می‌باشد که بر روی فونداسیون های بتنی نواری، دیوار و پدستال قرار گرفته است. قطعات اسکلت فلزی در کارخانه ساخت و تولید و به محل سایت حمل گردیده و با اتصالات پیچ و مهره ای نصب می‌گردد. در کارخانه کلیه بازرسی ها از جمله بازرسی متریال ورودی، کنترل مواد مصرفی اعم از الکترود و سیم جوش، کنترل فرآیند های برشکاری، مونتاژ و جوشکاری، کنترل ابعادی، تست های غیر مخرب، سندبلاست و رنگ انجام می‌گیرد.

وزن اسکلت فلزی حدود 8500 تن می‌باشد. این سازه در سال 1392 به عنوان بهترین سازه فلزی در کشور توسط انجمن فولاد شناخته شده است.

  • سازه بتنی

پارکینگ 1 و پارکینگ 2، پل VIP، ویلاهای VIP، ساختمان پست برق، موتورخانه و دیوارهای حائل از سازه بتنی ساخته شده است. آرماتور مصرف شده در این سازه حدودا 8100 تن، قالب بندی حدود 150000 متر مربع، بتن سازه ای، بتن مگر و بتن پر کننده حدود 100000 متر مکعب می‌باشد.

  • سازه فضاکار

در قسمت سالن اصلی سازه، اسکلت فلزی با سقف فضاکار با دهنه حداکثر 80 متر، ضخامت 6 متر و ارتفاع داخلی حداکثر 30 متر می‌باشد. ساختار طبقات در این قسمت از کامپوزیت با سیستم عرشه فولادی است. در قسمت هال، بال روم و سینما سازه فلزی با سیستم خرپایی و در سایر فضاها از جمله پارکینگ، آشپزخانه و فضاهای جانبی سازه اسکلت بتنی با سقف دال تخت تعبیه شده است.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.